ຄວາມໝາຍຂອງ P ແຕ່ລະໂຕຂອງ 4P(ສ່ວນປະສົມຂອງການຕະ?
ດັ່ງທີ່ເຮົາຮູ້ກັນສຳລັບຜູ້ທີ່ຮຽນກ່ຽວກັບເສດຖະສາດ,ການບໍລິຫານທຸລະກິດ ຫຼື ການຕະຫຼາດ ກໍຈະຕ້ອງຈັກ ຫົວຂໍ້ໜຶ່ງທີ່ວ່າ: “ສ່ວນປະສົມຂອງການຕະຫຼາດ” (“Marketing Mix”) ເຊິ່ງໃນນັ້ນຈະເວົ້າກ່ຽວກັບ 4P ເຊິ່ງມີ Product(ສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການ), Price(ລາຄາ), Place(ສະຖານທີ່) ແລະ Promotion(ໂປຣໂມເຊິນ). ເຮົາຈະມາເບິ່ງກັນວ່າແຕ່ລະອັນນັ້ນມັນໝາຍຄວາມວ່າແນວໃດໃນຄວາມໝາຍດ້ານການຕະຫຼາດ.
ທຳອິດເຮົາຕ້ອງເຂົ້າໃຈກ່ອນວ່າ “ສ່ວນປະສົມຂອງການຕະຫຼາດ” (Marketing Mix”) ແມ່ນຫຍັງ?
ສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດແມ່ນກົນລະຍຸດຂອງແຕ່ລະບໍລິສັດໃຊ້ໃນການໂຄສະນາເຄື່ອງໝາຍການຄ້າຂອງຕົນ ຫຼື ຜະລິດຕະພັນຂອງຕົນໃນຕະຫຼາດ. 4P ນັ້ນເປັນຕົວຢ່າງໜຶ່ງຂອງສວ່ນປະສົມການຕະຫຼາດ ແຕ່ລະ P ມີຄື: P-Product, P-Price, P-Place ແລະ P-Promotion. ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ ປັດຈຸບັນນີ້ ສ່ວນປະສົມການຕະຫຼາດນັ້ນຈະບໍ່ຈຳກັດພຽງແຕ່ P ສີ່ໂຕເທົ່ານັ້ນ, ມັນຍັງມີ P ຫຼາຍໆໂຕມາໃຊ້ນຳເຊັ່ນ: P-Packaging, P-Position, P-People ແລະ ຍັງລວມເຖິງ P-Politics ນຳອີກ.
ຄວາມໝາຍຂອງແຕ່ລະ P ຂອງ 4P
Product: ແມ່ນສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການໃດໜຶ່ງທີ່ຖືກຂາຍໃຫ້ກັບລູກຄ້າ. ການບໍລິການ ຫຼື ສິນຄ້ານັ້ນຈະຕ້ອງຢູ່ໃນເກນຂັ້ນຕ່ຳຂອງຄຸນນະພາບເມື່ອເຖິງມືລູກຄ້າ ເພາະສະນັ້ນ, ຖ້າເຮົາເຮັດບໍ່ໄດ້ ເຖິງວ່າ P ອື່ນໆເຮົາຈະເຮັດດີສ່ຳໃດມັນກໍບໍ່ມີຄວາມໝາຍຫຍັງ. ດັ່ງນັ້ນ, ໂຕນີ້ເປັນໂຕສຳຄັນອຳດັບທຳອິດເລີຍທີ່ເຮົາຕ້ອງຄິດໃຫ້ໜັກ.
Price: ໝາຍເຖິງລາຄາຂອງໂຕສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການ ເຊິ່ງຈະຂຶ້ນກັບຕົ້ນທຶນຂອງການຜະລິດ, ກຸ່ມເປົ້າໝາຍຂອງລູກຄ້າ, ຄວາມສາມາດຂອງຕະຫຼາດໃນການຈ່າຍ, ອຸປະສົງ-ອຸປະທານ ຂອງຕະຫຼາດ. ລາຄາສາມາດໃຊ້ໃນການເປັນເສັ້ນແບ່ງ, ຄວາມແຕກຕ່າງ ແລະ ເສີມແຕ່ງພາບລັກຂອງສິນຄ້າ.
Place: ໝາຍເຖິງສະຖານທີ່ ຫຼື ຈຸດທີ່ເຮົາຈະຂາຍສິນຄ້າຂອງເຮົາ ຫຼື ເວົ້າອີກຢ່າງໜຶ່ງວ່າ ບ່ອນທີ່ເຮົາຈະກະຈາຍສິນຄ້າຂອງເຮົາສູ່ມືຂອງລູກຄ້ານັ້ນເອງ. ທຸກໆບໍລິສັດ ແມ່ນຈະເບິ່ງວ່າລູກຄ້າ ກຸ່ມຜູ້ເປັນເປົ້າໝາຍຂອງເຂົານັ້ນວ່າຈະເຮັດແນວໃດສິໃຫ້ສິນຄ້າຂອງເຂົານັ້ນແມ່ນງ່າຍໃນການຊື້ ແລະ ສາມາດເຂົ້າເຖິງລູກຄ້າຂອງເຂົາໄດ້ງ່າຍ. ສຳລັບຜູ້ທີ່ຂາຍຍ່ອຍນັ້ນແມ່ນຈະຕ້ອງໄດ້ຈ່າຍເງິນຫຼາຍກ່ວາເພື່ອທີ່ຈະໄດ້ບ່ອນທີ່ເໝາະຕໍ່ການເຮັດທຸລະກິດຂອງເຂົາ. ຕາມຄວາມເປັນຈິງແລ້ວ ຄວາມສຳເລັດສ່ວນຫຼາຍຂອງທຸລະກິດປະເພດຂາຍຍ່ອຍແມ່ນ “ສະຖານທີ່”. ສະນັ້ນ, ຖ້າໃຜທີ່ກຳລັງຈະເຮັດທຸລະກິດປະເພດນີ້ຢູ່ ທ່ານຄວນສຶກສາໃຫ້ລະອຽດກ່ຽວກັບສະຖານທີ່ທີ່ທ່ານຈະເຮັດທຸລະກິດຂອງທ່ານຢູ່ນັ້ນ.
Promotion: ໝາຍເຖິງກິດຈະກຳໃດໜຶ່ງທີ່ເຮັດໃຫ້ໂຕສິນຄ້າ ຫຼື ການບໍລິການໃຫ້ເປັນທີຮູ້ຈັກໃນກຸ່ມລູກຄ້າ ເພື່ອໄປກະຕຸ້ນການຂາຍສິນຄ້າຂອງເຮົາ.
ສ່ວນປະສົມຂອງການຕະຫຼາດນັ້ນແຕ່ລະຢ່າງແມ່ນມີຄວາມສຳພັນເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ. ມັນສາມາດເປັນພື້ນຖານການວາງແຜນຂອງທຸລະກິດທີ່ດີ, ແຕ່ຫາກວ່າເຮົາວາງແຜນຜິດ ທຸລະກິດຂອງເຮົາອາດຈະໃຊ້ເວາລາດົນໃນການກູ້ຄືນສິ່ງທີເຮົາເຮັດຜິເພາໄປ. ສ່ວນປະສົມຂອງການຕະຫຼາດນັ້ນແມ່ນມີຄວາມສັບສົນຫຼາຍ ດັ່ງນັ້ນມັນຕ້ອງໃຊ້ເວລາຫຼາຍໃນການທຳຄວາມເຂົ້າໃຈ, ຕ້ອງສຶກສາຕະຫຼາດດີໆ ແລະ ປຶກສາກັບຫຼາຍໆຄົນ.