ການສ້າງທີມຜູ່ນຳຈະເລີ່ມຈາກໃສ
ກຸ່ມໆໜຶ່ງສາມາດສ້າງຂຶ້ນໄດ້ຈາກຄົນໆດຽວ ແຕ່ເມື່ອກຸ່ມນັ້ນເລີ່ມຂະຫຍາຍໃຫຍ່ຂຶ້ນຄົນໆດຽວໜ້າວຽກຮັບຜິດຊອບກໍ່ຫຼາຍຂຶ້ນມານຳ
ກຸ່ມ ຫຼື community ອາດຈະຮັບຜິດຊອບໂດຍຄົນໜຶ່ງຄົນທີ່ເລີ່ມສ້າງກຸ່ມນີ້ມາ ໂດຍເລີ່ມຈາກມີສະມາຊິກ 2 ຫາ 3 ຄົນ ແລະ ເມື່ອເລີ່ມມີສະມາຊິກຫຼາຍຂຶ້ນ ການທີ່ໃຫ້ຄົນໆດຽວຮັບຜິດຊອບທຸກໆຢ່າງໃນກຸ່ມເບິ່ງຄືຈະເປັນວຽກທີ່ຂ້ອນຂ້າງໜັກ.
ເປັນຫຍັງຈຶ່ງຕ້ອງສ້າງທີມຜູ່ນຳ (leadership team) ຂຶ້ນມາ?
- ແບ່ງເບົາພາລະໜ້າວຽກລົງ: ການທີ່ມີຜູ່ນຳເພີ່ມເຂົ້າມາຈະຊ່ວຍໃຫ້ເຮົາສາມາດມອບໜ້າວຽກຮັບຜິດຊອບການບໍລິຫານຈັດການໃຫ້ກັບເຂົາໄດ້.
- ສົ່ງເສີມການມີສ່ວນຮ່ວມ: ເປີດໂອກາດໃຫ້ເຂົາໄດ້ຮຽນຮູ້ທັກສະການເປັນຜູ່ນຳ ແລະ ສ້າງຄວາມເຊື່ອໝັ້ນໃຫ້ເຂົາພາຍໃນກຸ່ມ.
- ເປັນການໃຫ້ສິ່ງຕອບແທນກັບສະມາຊິກ: ການມອບຕຳແໜ່ງຜູ່ນຳໃຫ້ເຂົາຈະເຮັດໃຫ້ເຂົາຮູ້ວ່າ ເຮົາມັກໃນຄວາມມັກ, ຄວາມຫຼົງໄຫຼ (passion) ແລະ ຄວາມຄິດຂອງເຂົາ.
ເບິ່ງກັນວ່າການສ້າງທີມຜູ່ນຳ ເຮົາຈະມອບວຽກໃຫ້ກະເຈົ້າໃນລະດັບໃດແນ່ນັ້ນມັນກໍຂຶ້ນກັບເຮົາ ເຊິ່ງມັນກໍມີຫຼາກຫຼາຍຕຳແໜ່ງດັ່ງນີ້:
Co-organizer (ຜູ່ຮ່ວມຈັດງານ): ຜູ່ຮ່ວມຈັດງານ (co-organizer) ໃນນີ້ຈະຖືວ່າເປັນຮອງຂອງທ່ານເລີຍ ຫຼື ຜູ່ໃຫ້ຄຳສັ່ງຄົນທີ່ສອງ ທີ່ສາມາດເປັນຕົວແທນຂອງທ່ານ.
- ຖ້າທ່ານຈະໃຫ້ Co-organizer ມີໜ້າທີ່ຮັບຜິດຊອບທັງໝົດໃນ Meetup ຂອງທ່ານ, ທ່ານຈະຕ້ອງໄດ້ສັງເກດການຢ່າງລະອຽດວ່າ ເຂົາສາມາດຮັບຜິດຊອບໃນວຽກສ່ວນນີ້ແທນທ່ານໄດ້ບໍ່ ໂດຍຄວນຈະຜ່ານຂະບວນການປະເມີນຂອງທ່ານກ່ອນທ່ານຈະເລືອກເຂົາມາເປັນ.
- Co-organizer ມີສິດສາມາດສົ່ງຂໍ້ຄວາມຫາສະມາຊິກ (ຜູ່ເຂົ້າຮ່ວມ) ແລະ ປ່ຽນແປງຮູບແບບຂອງງານ.
Assistant Organizer (ຜູ່ຊ່ວຍຫົວໜ້າ): ໜ້າທີ່ຮັບຜິດຊອບຈະຄ້າຍໆກັບ Co-organizer ແລະ ເປັນຕົວແທນຂອງກຸ່ມ.
- Assistant Organizer ທີ່ດີຈະຊ່ວຍໃນເລື່ອງຂອງການມີສ່ວນຮ່ວມເກືອບທັງໝົດຂອງທ່ານ ບໍ່ວ່າຈະເປັນການວາງແຜນຈັດງານ, ບໍລິຫານຈັດການສື່ສານກັບສະມາຊິກໃນກຸ່ມ ແລະ ຊັກຊວນໃຫ້ເກີດຄວາມສາມັກຄີ ແລະ ສ້າງສະພາບແວດລ້ອມໃຫ້ເປັນກັນເອງພາຍໃນກຸ່ມ.
- ສາມາດສົ່ງອີເມວຫາຜູ່ເຂົ້າຮ່ວມງານ ຫຼື ສະມາຊິກໃນກຸ່ມ ແຕ່ວ່າບໍ່ມີສິດປ່ຽນຮູບແບບການຈັດງານ ແລະ ການບໍລິຫານດ້ານການເງິນຂອງງານ ເວົ້າລວມແລ້ວບໍ່ສາມາດແກ້ໄຂງານໄດ໋ໜຶ່ງທີ່ຖືກວາງໄວ້ແລ້ວໄດ້.
Event Organizer(ຜູ່ຮັບຜິດຊອບສ່ວນການຈັດງານ): ຖ້າທ່ານຮູ້ຈັກຄົນທີ່ມີຄວາມຄິດການສ້າງສັນການຈັດງານ, ມີໄອເດຍດີໆໃນການຈັດງານ ທ່ານຄວນຄິດໃຫ້ເຂົາເປັນ Event organizer. ເວົ້າອີກຄວາມໝາຍໜຶ່ງກໍຄື ຜູ່ທີ່ຮັບຜິດຊອບຝ່າຍ creative ຜູ່ທີ່ຈະເປັນຄົນຄິດໄອເດຍໃໝ່ໆໃນການຈັດງານ ທີ່ຖືກກັບເປົ້າໝາຍທີ່ເຮົາວາງໄວ້ຂອງກຸ່ມ.
- Event organizer ຄວນຈະເປັນສະມາຊິກ ຫຼື ຜູ່ເຂົ້າຮ່ວມທີ່ເຂົ້າໃຈວ່າກຸ່ມຂອງເຮົາດີວ່າມູນຄ່າຂອງກຸ່ມ ແລະ ຄວາມສຳຄັນຂອງກຸ່ມເຮົາແມ່ນຫຍັງ (meetup’s value).
- ມີຂົງເຂດໜ້າວຽກທີ່ຈຳກັດເຊັ່ນ ບໍລິຫານຈັດການເລື່ອງວັນ, ເວລາ ແລະ ການຕິດຕໍ່ພົວພັນກັບຜູ່ເຂົ້າຮ່ວມ.
ເຮົາຈະຫາຄົນທີ່ຈະມາເປັນຜູ່ນຳໄດ້ແນວໃດ?
ການທີ່ຈະຫາຜູ່ໃດຜູ່ໜື່ງມາຮັບຜິດຊອບວຽກງານຂອງກຸ່ມ ແມ່ນເຮົາສາມາດຫາໄດ້ຈາກຫຼາຍກໍລະນີ ບາງເທື່ອເຂົາອາດຈະສະເໜີໂຕຢາກຮັບຜິດຊອບສ່ວນຂອງໂຕນີ້ໂດຍບໍ່ຈຳເປັນຕ້ອງຖາມ ແລະ ບາງເທື່ອເຮົາອາດຈະຕ້ອງຖາມກະເຈົ້າເອງວ່າເຂົາຢາກຮັບຜິດຊອບໃນສ່ວນນີ້ບໍ່.
ສິ່ງສຳຄັນໃນເວລາທີ່ເຮົາຈະມອບໜ້າວຽກໃຫ້ເຂົາ ເຮົາຈະຕ້ອງລົມກັນໃຫ້ເຂົ້າໃຈເລື່ອງໜ້າທີ່ຮັບຜິດຊອບໃຫ້ເຂົ້າໃຈຕົງກັນກ່ອນ ກ່ອນເຮົາຈະເລືອກເຂົາເຊັ່ນ:
- ເຂົາມີຄວາມສາມາດສະແດງໃຫ້ເຫັນ meetup’s value ຂອງເຮົາຫຼືບໍ່?
- ເຂົາໄດ້ແບ່ງປັນຄຳຄິດເຫັນໃນກຸ່ມຫຼາຍໆຄັ້ງທີ່ເປັນປະໂຫຍດບໍ່? ຜູ່ນຳທີ່ດີຈະຕ້ອງອອກຄວາມຄິດທີ່ເປັນໄປໄດ້ໃນຄວາມເປັນຈິງ (ເຮັດໄດ້ແທ້) ແລະ ໃຫ້ຄຳແນະນຳຕ່າງໆ.
ຂອບໃຈຂໍ້ມູນຈາກ Meetup Organizer Guide